Garmin deny L'Equipe reports that Wiggins has signed for Team Sky

Bradley Wiggins

Garmin team manager Jonathan Vaughters has denied reports in French newspaper L'Equipe that Bradley Wiggins has been allowed to sign with Team Sky for 2010.

L'Equipe reported in their print edition and on its website on Saturday that Garmin had allowed Wiggins to leave the team and move to Team Sky. L'Equipe did not quote any official source but when contacted by Cycling Weekly, a journalist from the paper said it came from a trusted source.

Jonathan Vaughters has always insisted that Wiggins is under contract with Garmin for 2010 and dismissed the L'Equipe story when contacted via email by Cycling Weekly.

"Brad has a contract for 2010. That is my statement. If they have such a great source, they should reveal him/her," Vaughters told Cycling Weekly.

Cycling Weekly contacted Wiggins but he also refused to comment.

Team Sky staff gathered in Manchester today to begin the team's first get together ready for the 2010 season.

Team Sky principal Dave Brailsford has made it clear he would love to have Wiggins in the team and the current Team Sky line-up lacks a Tour de France leader and overall contender.

When contacted by Cycling Weekly, team spokesman Brian Nygaard said the Team Sky had no comment to make on the L'Equipe report.

 

Follow us on Twitter>>

IPC CW subs offer banner

Thank you for reading 5 articles this month* Join now for unlimited access

Enjoy your first month for just £1 / $1 / €1

*Read 5 free articles per month without a subscription

Join now for unlimited access

Try first month for just £1 / $1 / €1

Founded in 1891, Cycling Weekly and its team of expert journalists brings cyclists in-depth reviews, extensive coverage of both professional and domestic racing, as well as fitness advice and 'brew a cuppa and put your feet up' features. Cycling Weekly serves its audience across a range of platforms, from good old-fashioned print to online journalism, and video.